The outback - Reisverslag uit The Gap, Panama van Kelly Bakker - WaarBenJij.nu The outback - Reisverslag uit The Gap, Panama van Kelly Bakker - WaarBenJij.nu

The outback

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 Februari 2013 | Panama, The Gap

G'day!

Onze 10 daagse tour van heading Bush dwars door de outback hebben we overleefd! We gingen op pad met een leuke groep van 11 mensen, waarvan 7 Nederlanders in een 4wd jeep.
Het was echt een onwijs gave ervaring om dit mee te maken! We hebben erg veel gezien en we sliepen in swags ( soort slaapzak) onder miljoenen sterren. In het begin is dit wel wennen hoor!

Even de highlights op een rijtje:
Coober pedy- ontzettend leuk plaatsje midden in de desert. Hier wonen bijna alle inwoners onder de grond vanwege de hitte. Ook staat dit plaatsje bekent om zijn opaal ( steen waar sieraden van gemaakt worden) we kregen een rondleiding door de mijnen en zagen hoe de huizen eruit zien van binnen en hoe ze het opaal ontdekken, was super leuk en interessant!

Daarna zijn we verder gegaan naar de painting desert. Dit zijn bergen met super mooie kleuren rood en geel! De aboriginals gebruiken ook de kleur oker om mee te tekenen! We hebben ook mooie tekeningen gezien van honderden jaren geleden!

Uluru was ook een super mooie ervaring! We hebben het gezien met zon op en ondergang, dan begint de rots van kleur te veranderen
We zijn er ook omheen gaan wandelen (3 uur!)

Verder hebben we veel gewandeld! Soms was het echt zwaar met 40 graden☀ en pff.. Wat een muggen daar zeg!
Onderweg kwamen we veel dieren tegen: kangaroo's emu's, wilde paarden, dingo's, en ja zelfs kamelen!

Toen we op een dag klaar waren met eten hadden bran en ik ons opgeofferd voor de afwas terwijl de andere s avonds een rondje gingen lopen! Maar toen.. Dingo gejank vlak bij ons! We zijn nog nooit zo hard de auto in gerend:) gelukkig was bran zo dapper om de afwas van buiten te pakken en in de auto mee te nemen! Uiteindelijk hebben we erg gelachen maar heb geen oog meer dicht gedaan haha!

Op onze laatste dag hadden we weer een dingo op ons kamp. Deze was heel mak, eerst wel eng natuurlijk maar hij zocht alleen maar naar eten. Hij ging zelfs bij ons op het kamp slapen en de volgende ochtend liep hij mee met onze wandeling! Dit had zelfs de tour guide nog nooit meegemaakt!

Nu zitten we lekker uit te rusten in Alice Springs, we moesten elke dag vroeg ons bed uit en soms zelfs om 4 uur! Morgen vertrekken we naar cairns en trekken we langs de oostkust:)

Dikke kus! Xx
Ps. De foto's volgen nog!

• 22 Februari 2013 - 02:15

Sonja:

Oh Kelly wat een onwijs leuke ervaring en reuze dapper van jullie. Het is ook leuk om te zien hoe de eigenljke bewoners van Australie wonen en werken.
    Geniet ervan meiden en beleef nog een leuke tijd, Dikke kus terug.John, Sonja en Patrick

• 22 Februari 2013 - 02:20

Sonja:

Alice Springs dat doet mij denken aan de Flying Docters, mijn favoriete serie toendertijd met dr. Jeff in de hoofdrol, Wat was dat een leuke serie en wat leuk dat jij daar nu bent.

• 22 Februari 2013 - 07:20

Rob:

Hey kelly dat klinkt geweldig allemaal! Geniet er maar lekker van dat doen wij vandaag bij onze laatste ski dag ook!

Groetjes

Rob

• 22 Februari 2013 - 07:36

Fred:

He toppers,
    Wat top wat jullie allemaal doen,
    Erg leuk het reisverslag !
    We leven erg met jullie mee , wij gaan vandaag nog een laatste afdaling
    Maken en morgen weer naar het koude kikkerlandje
    Jullie nog veel genieten
    Liefs Fred Simone joy en de rest van de bende xxxxx

• 22 Februari 2013 - 07:54

De Mullertjes:

Hoi Kelly, wat een ervaring, geweldig. En niet voor te stellen dat jij 40gr hebt en wij bijna -20 (niet de hele dag, hoor).
    Geniet van deze ervaring!
    Grtn, As en Ed, Jill en Lisa

• 22 Februari 2013 - 10:48

Miranda:

Hoi kelly. Ja dit is het hele reisverslag. Nou als je het toch over ervaringen hebt, is dit het wel. Ook best w eng als ik alles zo lees! Maar jullie hebben het goed naar de zin, dat lees je overal uit. Wij wensen jullie nog een te gekke tijd toe! Groetjes xx.

• 22 Februari 2013 - 11:13

Carla:

heerlijk Kelly, ben blij weer levensteken van je te lezen haahah
    wat een ervaring meis, en heb je de peniskokers goed bekeken bij de aboriginals hahhaha,
    je maakt wel wat mee zeg, jou verhalen uit verre australie, sharon dr verhalen uit verre brazilie
    maakt veel indruk hoor, misschien moet ik toch is reislustiger worden haahah,
    hier is het koud brrrrrrr, vandaag wel lekker winterzonnetje, geniet maar lekker en ik kijk
    al weer uit naar je volgende verslag dikke kus van de buuf xxxxx

• 22 Februari 2013 - 11:36

Jannie:

Hé Kel,

Ik dacht al dat er iets niet klopte met je vorige verslag, leuk dat je
    nu kan lezen wat jullie beleefd hebben in de rimboe.
    Wat zullen jullie zijn geschrokken (en waarschijnlijk gegild hebben ha ha)
    Vandaag zijn de Beenakkertjes de laatste dag skiën en morgen komen ze
    gelukkig weer thuis, was toch wel erg stil, een week helemaal in je eentje.
    Toch een boel leuke dingen gedaan, waardoor de tijd best wel snel ging.
    Nou hele dikke kus, en nog heel veel reisplezier!!!!!!

Jannie

• 22 Februari 2013 - 12:49

Lisa:

Leuk meiden! echt super gaaf!! ik zie jullie zo die auto inrennen hahaha!!
    ik herinner me nog een vakantie in duitsland dat braaan panisch voor
    een ezel de auto in vloog haha!! veel plezier lieffies!! dikke knuf!

• 22 Februari 2013 - 13:52

Linda:

Hoi Kelly! Onwijs gaaf wat je allemaal meemaakt! Erg leuk om te lezen! Grt uit Oostenrijk

• 22 Februari 2013 - 17:53

Annie Mars:

Hoi Kelly en Brandi,

Wat maken jullie toch een leuke dingen mee.
    Ook je reisverslagen zijn fijn om te lezen,ga zo door Kelly.
    Hier is het koud en Zondag misschien sneeuw

Groetsjes en een dikke kus van oma Annie.

• 24 Februari 2013 - 11:57

Oma Wil:

lieve kelly
    in gedachten reizen we met je mee.
    je ervaringen delen we graag als je weer thuis bent
    doe voorzichtig en heel veel liefst opa en oma xxx

• 02 Maart 2013 - 14:09

Margot En Edmond Muis:

Beste kelly,

Wat een geweldige ervaring om in Australie te zijn. Vol bewondering lezen we de avonturen die je in de woestijn beleeft. Geniet ervan!

Groeten uit Holland, Margot en Edmond

• 05 Maart 2013 - 08:19

Tam En Bertina:

He lieve Kel!
    Wat ontzettend gaaf om te lezen allemaal wat jullie daar meemaken. Wat een prachtig land is Australië ook! Leuk dat je telkens een blog schrijft, we lezen actief mee. Geniet ervan! Xxxxxx

• 06 Maart 2013 - 10:35

Ria:

leuk hoor, wat genieten en ervaring hebben julllie zo, xx gr ria en Arie