Fraser island, Noosa, Byron Bay - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Kelly Bakker - WaarBenJij.nu Fraser island, Noosa, Byron Bay - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Kelly Bakker - WaarBenJij.nu

Fraser island, Noosa, Byron Bay

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 Maart 2013 | Australië, Wolli Creek

Weer een nieuw berichtje vanuit Aussie!

Ondertussen hebben we weer veel meegemaakt. Na de Whitsunday Islands zijn we vertrokken naar rainbowbeach, hiervanuit ging onze tour naar Fraser island! We hadden een grote groep met wel 30 backpackers en waren in 4 groepen verdeeld in de jeeps. Fraser island is het grootste zandeiland van de wereld en het was echt een super ervaring om over het zand te crossen:) helaas mocht ik niet rijden omdat ik me rijbewijs thuis heb gelaten.. We kregen een krat met eten en recepten erbij voor de 3 dagen. S'avonds moesten we zelf koken en het smaakte ook nog goed! We hebben veel gezien op het eiland zoals lake mcanzie ( zoet watermeer) zijn wezen zwemmen in een riviertje met een stroomversnelling, erg leuk!
Op de laatste dag zijn we ergens geweest ( weet even de naam niet meer uit me hoofd:p ) maar we moesten 2.5 km lopen door het bos en kwamen we ineens midden in een woestijn uit! En midden in de woestijn lag een meertje waar we weer in konden zwemmen. Hoop dat jullie er een beeld bij kunnen vormen, maar was erg mooi en bijzonder!

Vanuit rainbowbeach zijn we vertrokken naar Noosa! Erg leuk plaatsje waar iedereen surft:) ook werden er elke dag surfwedstrijden gehouden! De golven waren echt heel hoog maar heel leuk om hier in te duiken.

Vanuit Noosa zijn we met Gagaju op bushcamp geweest! Heel leuk camp met bedden als soort hangmatten, ook de sfeer was hier erg relaxed.
We hebben de volgende dag gekayakt met de groep, bij elkaar wel 20 km dus had enorme spierpijn haha maar gelukkig hadden we nog een jongen in onze kano anders kwamen we niet vooruit!

Vanuit Noosa zijn we verder vertrokken naar Byron Bay. Erg leuke plaats en ook weer een heerlijke relaxe sfeer met veel surfers! Ook zijn er leuke winkeltjes:) Ik heb besloten om te gaan sky diven ( voor oma, parachuut springen!) Ik had er heel veel zin in maar helaas was de 2e dag in byron niet heel best dus ging het niet door, erg jammer!
Het is ook erg grappig dat we steeds backpackers tegen komen die we al eerder hebben ontmoet!

Nu zijn we weer terug in Sydney en zijn we naar het bekende Bondi beach geweest! Heerlijk:)
Vanavond vliegen we alweer door naar Thailand gaat zo snel! Ga het hier echt wel missen, maar er staat weer een nieuwe reis op ons te wachten!

Xx

• 20 Maart 2013 - 16:10

Annie Mars:

Hoi Kelly,

Wat doen jullie toch leuke dingen. Ik heb inmiddels van je moeder gehoord wat ski diven is.
    Jammer dat het niet doorging,lijkt me heel tof.
    Hier is het koud en het gaat weer vriezen.
    Ben vandaag even naar Purmerend geweest om te winkelen.
    Kel nog hele fijne dagen en ga nog leuke dingen doen.

Groetjes,ook aan Brandi kusjes van Oma.

• 20 Maart 2013 - 19:50

Jannie:

Hé Kelly

Wat leuk en gaaf wat jullie allemaal zien!
    Nu op naar Thailand, zal compleet anders zijn, en
    doe je weer allemaal nieuwe indrukken op.
    Marco is op het moment weer in Oostenrijk skiën,
    en wij wachten met smart op de lente!!
    Kan niet wachten.

Dikke kus Jannie

• 23 Maart 2013 - 22:10

Miranda:

Hee, die Kelly en Brandy,

Wat een leuke dingen lees ik toch weer!
    Ik ben een beetje bang, dat jullie het hier in nederland erg saai gaan vinden!
    Dus meiden, geniet nog van iedere dag!
    Leuk iedere keer, om het reisverslag te lezen.
    Groeten van je buurtjes Kelly en nog heel veel plezier en blijf goed op elkaar passen!
    XX Miranda