Shakamalaka mates! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Bakker - WaarBenJij.nu Shakamalaka mates! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Bakker - WaarBenJij.nu

Shakamalaka mates!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 Februari 2013 | Australië, Sydney

Zo daar zijn we dan!
Na meer dan 24 uur onderweg te zijn geweest hebben we eindelijk Sydney berijkt. Je houd rekening met de lange vluchten maar alsnog was het een hele lange zit, en de vliegtuigmaaltijden waren echt vies haha..

Maar nu.. Echt een heerlijk zonnetje!
De dagen vliegen hier voorbij! We hebben een hele gezellige groep en hebben al veel leuke dingen gedaan. De eerste dag werd ons vanalles uitgelegd en ook hoe je van je jetleg af moet komen.. s`avonds stappen! en dat hebben we natuurlijk gedaan en echt het werkt! nergens last van gehad! ook hadden we de eerste dag lekker bbq op het dakterras waar een aboriginal voor ons kwam zingen!

De stad Sydney is echt heel mooi, je ziet oude gebouwen naast de moderne wolkenkrabbers staan echt een heel contrast wat het zo leuk maakt. Ook zijn er mooie parken en hele vreemde vogels hier.De papagaaien zie je hier gewoon overvliegen.
Het accent wat ze hier hebben is ook geweldig, alles is great en awsome mate haha.

02/02 waren we naar de Blue Mountains geweest. Het was jammer dat het s`morgens regende maar gelukkig heeft dat de pret niet kunnen beinvloeden! Het is daar echt geweldig mooi met mooie uitzichten en hele grote watervallen en natuurlijk hebben we ook de tree sisters gezien! s`avonds was er bij de harbour bridge vuuwerk waar we naar toe zijn geweest.

03/02 De haven cruise!
Vanaf de Opera House zijn we op een hop on/of boot gestapt. Het was lekker warm dus zo een boottocht kwam goed uit. We zijn uitgestapt op Watsons Bay (eiland) waar we gelunched hadden en zijn wezen chillen op het strand

04/02 SURFEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja allemaal ik heb er een nieuwe hobby bij! we werden opgehaald met een busje door 2 surfdudes van Mojo om naar een privestrand te gaan. Eerst kregen we de uitleg op het strand en vervolgens mochten we met ze allen de zee in. Ik had al snel mijn eerste golf te pakken en moet je zeggen dat het boven mijn verwachtingen best goed ging! Het is zo ontzettend gaaf om op die plank te staan, helemaal verliefd erop!
Het eerste wat je leerde was Shakamalaka, dat eigenlijk alles betekend. (vuist maken en je duim en pink uitsteken en dan draaien met je hand haha)

Dit waren de laatste dagen met de groep nu gaan Brandi en ik zelf verder Australie verkennen. Vanavond vertrekken we al naar Melbourne met de bus daar hebben we een 3 daagse rondrit bij de great ocean road naar adelaide. Daarvandaan gaan we een 10 daagse outback tocht doen waarbij je helemaal niets heb: geen tel, wc, douche,internet enzo maar wel heel gaaf. Verder vliegen we naar Cairns en gaan we de oostkant doen terug naar Sydney met vele excursies!

Dikke kus en knuffel Kelly

  • 05 Februari 2013 - 07:33

    Astrid:

    Hoi meiden,

    Wat doen jullie leuke dingen daar. Leuk om weer het verslag te lezen.
    Ben wel een beetje jaloers op jullie, wij zitten hier met heel veel wind, regen,
    Hagelstenen, onweer!!! Dus geniet er van.
    Zondag hebben we wintersport bespreking gehad, stephan was er ook.
    Erg gezellig! We hebben er zin in. Jill vliegt maandag even terug naar Nederland, want
    Die moet een toets herkansen, dat is wel jammer.
    Dikke kus, Astrid

  • 05 Februari 2013 - 07:46

    Miranda Van Veen:

    Hee, voor mij goedemorgen meiden.
    Wat leuk jullie reisverslag, ik ga het straks nog een beetje voor me zien wat jullie daar alemaal doen, maar dat is natuurlijk in de verste verte niet het geval!
    Ik lees allemaal leuke dingen die jullie doen..
    Wat zal het een ervaring zijn zeg, alleen al dat de papegaaien boven je hoofd vliegen!
    Nu zijn jullie dus met zijn tweetjes de reis begonnen en als ik alles zo lees hadden jullie wel een hele leuke groep, ook zo op de foto/s te zien!
    Ik zit hier aan mijn beschuitje, regen slaat tegen het raam en het leuke wat ik ga doen, is naar mijn werk gaan haha.
    Meiden een dikke knuffel van ons en pas goed op elkaar he!
    XX

  • 05 Februari 2013 - 09:42

    Patty:

    Hee kel!

    Klinkt allemaal erg leuk en vet! Jullie hebben al veel leuke dingen gedaan!
    Heel veel plezier met je reis en doe voorzichtig!

    Dikke kus

  • 05 Februari 2013 - 10:17

    Rob :

    Kelly, klinkt allemaal geweldig! Ben alweer benieuwd naar de volgende update. Ps we hebben stephan even geleend gisteren avond! Hij heeft ons raampje in de badcel gemonteerd!,!, hahahaha veel plezier

    Rob

  • 05 Februari 2013 - 16:29

    Oma Annie:

    Hoi Kelly,
    Heb genoten van je reisverslag.Wat een leuke uitstapjes doen jullie.
    Heb de atlas er bij genomen dan weet ik waar je ongeveer bent.
    Marion heeft face book op mijn laptop gezet,zodat ik je ook daarop kan volgen.

    Kelly en Brandi nog fijne dagen
    Veel liefs van mij
    Oma Annie.

  • 05 Februari 2013 - 17:22

    Jannie:

    Hé Kel,

    Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt!!!!
    Oh, wat zullen jullie genieten van al die leuke dingen,
    en wat een mooi land (wat je kan zien op de foto's).
    Heel veel plezier en pas goed op elkaar, heel veel kusjes
    en groetjes,ook aan Brandi.

    Jannie

  • 05 Februari 2013 - 17:48

    Ria:

    oh Kel wat heerlijk daar, ik be nook jaloers hoor, lekker genieten wijffie, gr Van de Dijkjes

  • 05 Februari 2013 - 19:30

    Marion:

    Hey dudes,

    Wat een heerlijk avontuur!
    10 dagen zonder douche..... Mijn hemel
    :-)))
    Leuk om jullie zo te volgen. Doe voorzichtig in de outback en
    we lezen wel hoe het is geweest!!

    Dikke knuffel van de Henny's

  • 05 Februari 2013 - 20:05

    John Schoute:

    Kelly, wat goed dat je dit allemaal al gedaan hebt, leuke ervaringen. Ik hou je verslag in de gaten:-)

  • 05 Februari 2013 - 20:52

    Sonja Schoute:

    Hoi meiden, wat is dat genieten voor jullie en top om te zien dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben. Geniet van alles, de natuur, de vrijheid en de mensen. Ik kijk al uit naar je volgend verslag. Ok mates have a lot of fun. Big hug and kisses. Sonja

Tags: opera house

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Kelly

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 6087

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 10 April 2013

Australië

Landen bezocht: